Потърси

Полезно за коремчето.


Ще направя един малко по-различен пост. Не съм засичала сред блоговете, които следя, но знам, че има бая хора, които държат на здравето си и се опитват да се хранят правилно. Аз от скоро се старая с всички сили, защото до преди няколко месеца бяха просто опити и трудно отказвах вредното, а да не говорим колко трудно ми беше да се образовам по темата.Но всичко това се промени за отрицателно време и здравословното хранена стана ежедневие, защото установих, колко по-лесно, колко по-удовлетворително, по-вкусно и наяждащо е да се храня правилно и здравословно.

Това, което най-много ме впечатли беше решаването на най-големия ми проблем, а имено големия ми корем и изчезването му, за приблизително месец (това се случва около Коледа). Удивително беше, как се вталих по време на най-трудния период - коледните празници. Факт е обаче и най-впечатляващото беше, че никак не е трудно постижимо.

Вярно, че си понакупих някои нещица като мюсли, амарант, елда, ядки и тн., но храните, които консумирах основно се оказаха ключовите храни за вталяване на корема. Разбира се, разходките и изразходването на доста енергия е главна част от процедурата. Тренировки ми липсваха тъй като не бях вкъщи и нямаше как да ги комбинирам с натоварения график, но сега имам възможност да стегна корема, който стопих.

Ето го и моето откритие, което за някои може и да не е тайна, но за мен е доста добра рецепта.

Закуската ми обикновено се състои от кисело мляко, ябълка и мюсли или пълнозърнеста закуска. При всички положения обаче ябълката и киселото мляко са незаменимата част.
Ябълките съдържат много голямо количество фибри и 85% вода, заради което се чувстваме сити. Обикновено гледам да консумирам повече от една на ден.

Пробиотичните бактерии в киселото мляко пазят храносмилателната система чиста, което разбира се означава по-малко газове и по-малко подуване. Калция няма да го коментираме. Киселото мляко го похапвам общо взето винаги когато мина през кухнята. Отварям хладилника и хапвам една две лажички. Но естествено избягвайте плодовите млека, защото те просто са наблъскани с всякакви захари и други боклучки.

Друг продукт, който консумирам общо взето с всяко ядене, но по-мъничко са бадемите. Бадемите съдържат протеини, фибри и витамин Е, който както знаете е много мощен антиоксидант. Бадемите са полезни и за изграждане и поддържане мускулната тъкан, защото съдържат магнезий. Друг много полезен факт е, че поддържат нивото на захар в кръвта и така пречат на преяждането, а за хората с ниска кръвна захар е даже препоръчително да похапват по малко бадеми на ден. Друго интересно при бадемите е, че блокират калориите и пречат да се абсорбират мазнините, но признавам това го научих скоро. Лично аз ям бадеми, най-вече заради кръвната захар, но останалите плюсове са добре дошли винаги.

Идеалния източник на протеини, яйцата демек, също са много важна част от дневното ми меню. Тях вече ги комбинирам с много неща, но основно с ядки или със зелени зеленчуци (за които след малко). Яйцата са идеален източник на аминокиселини и си е научно доказано, че ако се консумират за закуска, човек после доста бавно огладнява. Единствения проблем е високия холестерол. При липса на такъв е добре по едно на ден, но в наши дни високия холестерол е доста често срещан.

Има ли нужда изобщо да обсъждаме зелените зеленчуци, те просто са си задължителни. Салатата, като цяло ми е основно ядене на обяд и вечеря, като в нея вече може да се добавят всякакви неща. За подправяне използвам хималайска сол, зехтин малко и заквасена сметана. Понякога добавям някакви ядки или семки, амарант и зависимост от настроението - някакви плодове, като ананас, боровинки, къпини, малини. Странно се получава в зелена салата, но на мен лично ми допада странния вкус. Боровинките, къпините, малините, касиса също са богати на фибри, което автоматично ги прави подходящи за вталяване.

Друг начин, по който приемам зеленчуците е на супичка (кашичка в повечето случаи). По-вкусен начин за приемане на течности и разбира се за отслабване, но определено трябва да се внимава със солта. Аз лично почти не ям сол, което ми се отразява много добре.

Като финал ще спомена и любовта си към морската храна, която е незаменима според мен. Мога да ям риба постоянно, да не говорим за суши. Сьомгата, рибата тон и скумрията са източник на омега-3 мастни киселини, които подобряват метаболизма, тъй че при всички положения рибата е полезна и подходяща за сваляне на килограми.

Всичките тия факти вие сигурно си ги знаете, но аз реших просто да споделя впечатляващия си опит. Поне до сега не съм имала толкова забележим прогрес особено с корема. Няма смисъл да ви препоръчвам да се храните здравословно, но определено препоръчвам да наблегнете на повечето от храните, които изброих или поне ако търсите ефекта, които се получи при мен, защото явно си действа.

Ами момичета, вие си знаете, но при всички положения - бъдете здрави!

2 comments:

  1. Храненето определено е нещо, на което хората не обръщат много внимание, а само ако полагаха минимални усилия, щяха да видят веднага разликата. Много полезен пост, Деси:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. мисля да продължа с тези постове, защото напоследък се зарибих, а и искам да вдъхновявам хората да се грижат не само за външния си вид с козметика хех :)

      Delete