Потърси

От бурканите с любов [малко DIY]

Обзе ме една мания за буркани. Малки, големи, средни, тумбести, квадратни, криви, прави, продълговати, от горчица, от песто, от компот, от течен шоколад - всякакви буркани. Събирам си ги, махам им етикетите на гореща вода и правя чудеса.

Малки шарени лампички, светулки от всякаква форма, големина и нюанси - свещник от буркан.
Колкото е лесно, толкова и приятно, което е много. Материалите, които използвах са всякакви, не обичам да се ограничавам, когато  творя с ръцете си. Хартия - опаковачна, паус, твърда, мека, всякаква, единственото условие е да е шарена. Може и да е рисувана, намачкана, скъсана или нарязана.


Буркана трябва да е добре измит и подсушен. При меките хартии или салфетки и обикновено мокро лепило ще свърши работа, но при по-твърдите ще е нужно по-здраво, аз използвам C-200 при всички положения.

Хартията се залепя добре за буркана, трябва всяко ъгълче да бъде залепено, защото не изглежда красиво, вътрешността на хартията също добре трябва да бъде залепена, за да не стават балончета. Колкото по-плътно е залепена хартията, толкова по-ярки са цветовете и толкова по-естествено стои буркана.

Следващата стъпка не е задължителна при всички хартии, но аз я предпочитам, за да заздравя буркана и да му придам завършен и леко блестящ ефект. Лакирам го. Всякакъв лак върши работа. Слоя трябва да е тънък, за да изсъхне по-бързо. Някои лакове оставят жълти петна, затова трябва добре да се разнесе с четката.

Панделки, тел за дръжка, лепенки, изкуствени цветя и всякакви такива допълнителни украшения са напълно позволени, всичко е въпрос на въображение.

Ето и малко кадри от процеса на работа. Предупреждение: кочината е гарантирана!











(простете за качеството на последните кадри, но изработката на бурканите ми беше по-забавна на момента от това да снимам с апарата и просто ползвах таблета хех)




5 comments:

  1. Много якооо! <3 :))) Аз преди време си бях сложила в diy to-do list-а бурканчета с дантела и някой ден ще го направя. Мисля, че ще станат много яки. :)))

    ReplyDelete
  2. @Nina Haveheart Дантели, марля, плат, всичко съм ползвала вече хаха с марля и лак за дърво стават невероятни релефни форми :)

    ReplyDelete
  3. Невероятни са, направо произведения на изкуството! Как бих искала да си имам и аз, най-вече с тази твоя картина (нали?) на града в цветни бои, изобразена на единия буркан! Прекрасни са, а тази идея с последните, които изписват дума е още по-прекрасна и мисля да си я направя, само да измисля от къде ще взема буквите... <3

    ReplyDelete
  4. Изключително са красиви! Вдъхнови ме да пробвам и аз с моите :))

    ReplyDelete
  5. @Honey P Буквите са лепенки :) правят ги по фотостудиата или места за принтиране, не е скъпо хич, а може и сама да си направиш шаблончета и да си ги изрежеш и да ги залепиш, или направо да ги нарисуваш хахах всичко може, това с картината също се получи добре, но буркана е труден за палене, тъй че ако го правиш, прави го на нисък буркан с голямо гърло хах :)

    ReplyDelete